"Гучні провадження, неминучі вироки та превенція на 100 млн євро" - інтерв'ю Директора ЛТУ для Еспресо.Захід
Корупція відчула невідворотність покарань та слабкість влади й пішла в наступ на НАБУ, та годі було сподіватися на щось інше, коли ти втручаєшся у схеми Коломойського, Ахметова, Дубневичів та судової мафії і у твоєму провадженні справ на 261 млрд грн.
Спочатку Конституційний Суд скасував кримінальну відповідальність за незаконне збагачення та дозвіл на анулювання незаконних контрактів держпідприємств. Зараз – визнав неконституційним Указ про призначення Директора НАБУ, готується розглянути окремі положення закону про створення Бюро. Далі – трактування, як неконституційного, створення Антикорупційного суду. А за тим може слідувати й визнання незаконними вироків та відкритих справ. Таким способом відповідає корумпована політична "еліта" на діяльність антикорупційної вертикалі.
Поки не було ВАКС – невдоволення гасили повільні та зговірливі суди. Зараз темпи розгляду справ високі, а вироки – неминучі й близькі. І стосуються вони ключових олігархів: Коломойського та Суркісів (ПриватБанк), Ахметова (Роттердам +), Дубневичів ("газова справа"). Тому і посилився тиск.
Командою "фас!" стало викриття спроб захоплення державної влади та відкриття провадження щодо суддів Окружного адмінсуду, які у плівках, оприлюднених НАБУ, самі ж стверджують, що Конституційний суд їхній. Коло замкнулось. КС почав оголошувати рішення по акту індивідуальної дії, які до цього вважав такими, що не підлягають оскарженню. Пішла гра на виживання. Або корупція зруйнує антикорупційну інфраструктуру, яка з нею бореться, а за нею і державу – адже за тим неминучою стане безкарність олігархів, та зневіра міжнародних фінансових і політичних інституцій, а відтак припинення допомоги і підтримки. Або їх вдасться зберегти.
Наразі НАБУ працює в штатному режимі і на всі обмеження відповідає злагодженою роботою та… пропозиціями збільшити штат і повноваження.
Про те скільки проваджень відкрито, які з них стосуються Західного регіону, як просуваються найгучніші розслідування та про унікальний приклад превенції на 100 млн євро у ексклюзивному інтерв’ю для "Еспресо.Захід" розповів директор Львівського територіального управління НАБУ, юрисдикція якого поширюється на Західну Україну (8 областей) Тарас Лопушанський.
Нещодавно минуло 5 років від дня створення НАБУ, 4 роки від створення Львівського теруправління та ріквідстворення ВАКС. Які підсумки?
Справді, більше 5 років тому було видано Указ про створення НАБУ. Однак, перше провадження ми змогли зареєструвати лише у кінці 2015 року, коли була створено САП та призначено першого антикорупційного прокурора. Певний час був потрібний для формування нашої команди, та й зараз штат не до кінця укомплектовано, є близько 650 працівників із 700 передбачених законом. На цей момент у провадженні детективів Бюро є майже 1000 проваджень, 488 осіб отримали статус обвинувачених, і справи щодо них скеровані до суду, 390 підозрюваних.
Чи багато це? Насправді все пізнається у порівнянні. От ми за 5 років стосовно майже 500 осіб завершили досудові розслідування і їхні справи передано до суду. А це: народні депутати, прокурори ГПУ, міністри, керівники великих держпідприємств, судді, тощо. А скільки таких справ було до створення НАБУ? Одиниці! От і маємо відповідь стосовно нашої ефективності. Тобто НАБУ з 650 працівниками, з яких 245 детективи, та колеги із САП у кількості, менш як 40 осіб, показують результат у сфері боротьби з топ корупцією, якого не змогла досягти до того багатотисячна правоохоронна система.
Щодо економічного ефекту нашої роботи, то лише за першу половину 2020 року він склав понад 1,5 млрд грн. На даний час збитки і шкода завдана кримінальними правопорушеннями, що розслідує НАБУ, складає понад 261 млрд грн. Одних лише угод, які незаконно укладали державні підприємства, за нашими позовами судами розірвано на понад 8 млрд грн. Рішення по цих угодах набули законної сили! Після того, як у нас забрали ці повноваження – їх передали до прокуратури. З того часу ми їм подали документів на розірвання подібних угод ще на приблизно 7 млрд грн.
Нам часто закидають, що держава витрачає багато коштів на утримання НАБУ. Але, якщо порахувати, то Бюро на рік потрібно близько 1 млрд, а ми лише за пів року принесли користі більш цієї суми на понад 50%.
Важливим показником нашої роботи також є вироки, які було винесено у справах, що розслідувало НАБУ. Так от, загалом за весь період – це понад 40 вироків, з них 16 – вже в Антикорупційному суді (Вищий антикорупційний суд (ВАКС) – ред.). І це при тому, що спеціалізований суд діє всього рік (від 5 вересня 2019 року – ред.). Тут знову ж питання: чи це багато? Однозначно так! Адже, хто хоч трохи ознайомлений з судовою практикою, то знає, що навіть побутові справи вмілі адвокати, в тому числі через процесуальні норми, можуть тягнути роками. А тут за рік роботи ВАКС – 16 вироків! А ще, якщо зважити, що наші підсудні – це переважно особи топрівня, які можуть найняти високопрофесійних адвокатів, то показник тим більше хороший. І з них лише один виправдальний вирок (наразі оскаржує САП в Апеляційній палаті ВАКС), що свідчить про якість зібраних доказів, тобто нашої з прокурорами роботи.
На розгляді в Антикорупційному судді перебуває ще понад 184 справ і, що важливо, розглядаються вони справді у розумні строки, у порівнянні з місцевими судами.
Можливо саме тому в Конституційному Суді є ще й звернення про визнання неконституційним створення ВАКС!
Про те, як працює НАБУ, мабуть, найкраще свідчить той опір системи, який помітний навіть неозброєним оком. Як ви прокоментуєте цілу вервичку рішень КС (вже прийнятих і очікуваних)?
Щоби не вдаватись у подробиці цих справ і давати їм власну оцінку, скажу, що акт індивідуальної дії, як призначення директора НАБУ, КС визнав неконституційними вперше. До того КС мав кардинально іншу практику.
З правової точки зору, це рішення не може бути підставою для звільнення директора НАБУ, оскільки у ст. 6 Закону "Про НАБУ" є вичерпний перелік підстав для звільнення та припинення повноважень Директора НАБУ, рішенням КС серед них немає. Незабаром, 10 вересня, буде розглядатися ще одне подання народних депутатів, щодо визнання неконституційними окремих положень закону про НАБУ.
Рішення КС, може бути ключем, який відкриває можливості для внесення змін у законодавство, а тут вже можуть бути різні наслідки, зокрема і послаблення інституційної незалежності Національного Бюро.
Досі нам вдавалось зберігати таку інституційну незалежність, про що свідчить перелік справ, у яких фігурують представники фактично усіх основних політичних та економічних груп. Жодній цивілізованій країні не потрібні залежні антикорупційні органи. Якщо вони стають такими, то про боротьбу з корупцією на найвищому рівні можна забути.
Чи вплине рішення КС на справи, які розслідує НАБУ?
Рішення щодо визнання Указу про призначення Директора НАБУ неконституційним не може вплинути на провадження, які розслідує НАБУ. Але, якщо КС продовжить приймати рішення щодо Бюро та інших антикорупційних інституцій, то їх наслідки дуже важко спрогнозувати. Важливим є те, що рішення КС не можуть мати зворотної дії, тобто поширюватись на період, що минув. Однак, це може дати поле для маневрів стороні захисту.
Можна згадати рішення КС щодо визнання неконституційною статтю про незаконне збагачення. За наслідками ухвалення такого рішення, НАБУ та САП закрили 65 проваджень на 0,5 млрд грн. Таким чином, сумнівні активи в деклараціях окремих чиновників за 2015-2019 роки фактично легалізовано.
Другою яскравою ілюстрацією негативного впливу рішень КС є визнання неконституційним права НАБУ подавати позови про визнання недійсними угод, укладених державними компаніями. Саме тоді, коли ми цей інструмент почали ефективно впроваджувати – у нас його забрали за скаргою одного з заводів (Конституційний Суд визнав незаконним це повноваження НАБУ за скаргою АТ "Запорізький завод феросплавів" 5 червня 2019 року. Це підприємство з орбіти активів Валерія Коломойського, а рішення було прийнято буквально через два тижні після обрання Володимира Зеленського президентом – ред.).
Чи вплинуло розслідування щодо Окружного адміністративного суду Києва на ці рішення КС?
Дуже хотілося, щоб жодна сила не могла впливати на КС. Поряд з цим, близько місяця тому НАБУ опублікувало матеріали, у яких голоси, схожі на голоси окремих суддів одного суду говорили про те, що вони вже "мають" два суди: окружний і Конституційний…Як це розуміти, чи вірити цьому? Допоки триває кримінальне провадження і діє презумпція невинуватості – питання є відкритим.
Чому стосовно оцінки діяльності НАБУ використовується всілякі методи, окрім того, що передбачений законом – аудиту. Чи це свідчить про те, що стоїть інша мета – не чесно оцінити, а схилити до поступливості, обмежити незалежність?
НАБУ впродовж 5 років мало повну інституційну незалежність і ми це дуже цінуємо. В першу чергу незалежність від політичних еліт. Хоча постійно відчували протидіяли їх тиску. Навіщо шукати якісь способи вплинути на НАБУ, які виглядають сумнівними щодо закону, якщо є чіткий шлях, прописаний у нормативних актах про діяльність Бюро – аудит. Чому його не проводять, а шукають обхідні шляхи – тут питання. За наслідками такого аудиту можна прийняти рішення у правовій площині і встановити чи ефективно, або навпаки не ефективно працює НАБУ.
Але ж зрозуміло, що такі способи тиску рано чи пізно отримають належну оцінку міжнародних політичних та фінансових партнерів. Адже саме вони добивалися створення антикорупційної вертикалі і її інституційної незалежності. І якою буде ця реакція ми бачили по закону щодо ПриватБанку та по конкурсній комісії щодо відбору нового голови САП.
Справді, створення НАБУ та забезпечення його інституційної незалежності були вимогами МВФ, Світового банку, інших фінансових та політичних інституцій ЄС та США. Тому спроба її обмежити викличе негативну реакцію. Так само як ми її зараз бачимо щодо комісії по відбору САП (спроба створити ручну комісію відрази викликала спротив і, врешті її склад не проголосували у Раді – ред.). Нас продовжують підтримувати, оскільки знають, що наша робота відповідає найвищим міжнародним стандартам. У цьому також можна було переконатися, коли було проведено незалежний міжнародний аудит, який загалом показав високу якість нашої роботи. Хоча також було і ряд зауважень, рекомендацій. До речі його проводили також і у Львівському теруправлінні, яке, нагадаю, почало роботу найпершим з регіональних управлінь. Важливо зазначити, що у 2019 році наша система протидії корупції була визнана такою, що відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO 37001:2016 та стандартам НАТО, а у кінці минулого року наша система протидії корупції визнана кращою у Європі. То ж наші міжнародні партнери дуже добре обізнані з роботою антикорупційних органів, нашими недоліками та способами, як можна її покращити. І ми цінуємо їхні поради та підтримку.
До речі про відставку керівнпика САП Назарія Холодницького: чому вона відбулася саме зараз?
Про це точно краще спитати у нього особисто. Я лише скажу, що САП є важливою ланкою антикорупційної боротьби, треба зберегти її незалежність і обрати нового керівника у чесному і відкритому конкурсі.
Чи може хтось з керівної ланки НАБУ брати участь у виборах голови САП?
У цьому конкурсі можуть брати участь усі, хто відповідає кваліфікаційним вимогам, в тому числі і працівники НАБУ. Можливо хтось і пробуватиме себе. Тут найважливіше, щоби конкурс був прозорим, відкритим і його приймала фахова, доброчесна комісія.
І щодо найгучніших справ. Хоч і керівництво НАБУ і Ви неодноразово наголошували, що робота детективів і тер управлінь є інкорпорована в загальну структуру, але є чимало дуже цікавих проваджень, фігуранти яких пов’язані з західним регіоном. Це і Дубневичі, і Садовий… Це і справи щодо Бронетанкового заводу і щодо технопарку ЛМР у Рясному. Нещодавно прогриміла міжнародна операція, пов’язана з екскерівником Укравтодору Новаком. Може є ще щось цікаве?
Для того, щоб проілюструвати роботу ми підготували таку інфографіку, де показано наші результати за весь період. Тут, зокрема, позначено ті справи, фігуранти яких розміщені в юрисдикції нашого теруправління. Як ви розумієте, неможливо побороти корупцію лише в обласних, чи регіональних вимірах, з нею треба боротися у цілій державі та й на міжнародному рівні. Та все ж ми виділили певні регіональні показники і тут видно, що маємо на Західній Україні вже 43 обвинувачених у 23 справах, у яких досудове розслідування закінчено та 32 підозрюваних, у 15 кримінальних провадженнях, в яких досудове розслідування триває.
Є ще чимало справ, які перебувають у роботі, але вони на такому етапі, коли інформацію про них оголошувати заборонено.
Отож переходимо до тих, про які НАБУ може сказати трохи більше.
Львівський бронетанковий завод
Тут відбувалось розслідування по двох справах. Вже є один вирок ВАКС щодо екс-директора заводу, який стосується декларування. Там 7 травня цього року було укладено угоду із прокурором і він набув законної сили. У другому провадженні, щодо розтрати коштів під час закупівлі двигунів, завершено досудове розслідування і вона з жовтня 2019 року слухається у суді. На лаві підсудних 5 осіб. Верхня межа санкції найтяжчої статті, що інкримінується обвинуваченим (ч. 5 ст.191 КК) передбачає позбавлення волі до 12 років з конфіскацією майна.
Ця справа знакова не тільки для Львова, але й для всієї України. Дуже важливо в час війни, ефективно протидіяти злочинам у військові сфері. Справа складна та об’ємна – більше 14 тис. аркушів, загальна вага речових доказів понад 40 тонн (що приблизно дорівнює масі одного танка – ред.).
ТЕЦ у Новояворівську та Новому Роздолі (справа Дубневичів)
Тут також дві справи. Одна за фактом заволодіння понад 300 млн куб. м природного газу НАК "Нафтогаз України". За даними слідства, підприємства-власники Новояворівської та Новороздольської ТЕЦ (Львівська обл.) впродовж 2013-2015 років уклали низку угод про закупівлю в НАК "Нафтогаз України" природного газу для виробництва теплової енергії населенню. З метою здешевлення тепла для цієї категорії споживачів, НАК постачав ТЕЦ газ за цінами, суттєво нижчими від ринкових. Шкода державі понад 1,4 млрд грн. На даний час справа перебуває на розгляді у ВАКС.
Другий епізод полягає у вчиненні аналогічного злочину в період 2016 -2017 років, шкода державі понад 729,8 млн грн. Таким чином, за версією слідства, загальна сума шкоди за двома епізодами становить понад 2,1 млрд грн. 11 серпня цим особам вручено підозри, проводиться досудове розслідування.
Цей кейс дуже показовий, і підтверджує, що навіть у маленьких містах можлива корупція на мільярди.
Справа Дніпропетровського стрілочного заводу (серед підозрюваних народний депутат Ярослав Дубневич)
У ній завершено досудове розслідування і матеріали передано на ознайомлення. Це перша справа, де народному депутату цього скликання було знято депутатську недоторканість та дозволено притягнути до кримінальної відповідальності.
"Слідство вважає, що народний депутат України разом ще з вісьмома особами організував схему, в результаті якої Філія "Центр забезпечення виробництва" ПАТ "Укрзалізниця" впродовж грудня 2015 – березня 2017 рр. здійснила процедуру закупівлі стрілочної продукції за суттєво завищеними цінами. Виробником цієї продукції в Україні є лише одне підприємство – ПАТ "Дніпропетровський стрілочний завод". Однак "Укрзалізниця" не придбала її напряму, а скористалася послугами двох ланок посередників (ТОВ "Арго", "Корпорація КРТ"), однією з яких виявилась компанія, бенефіціарним власником якої був народний депутат України. Вартість продукції зростала на кожному етапі посередництва: "Дніпропетровський стрілочний завод" продав продукцію "Корпорації КРТ" за 525,9 млн грн, "Корпорація КРТ" продала її компанії "АРГО" за 631,4 млн грн (+20%), а "АРГО" перепродала "Укрзалізниці" за 637,9 млн грн (+1%). Насправді ж продукція була доставлена "Укрзалізниці" безпосередньо від заводу-виробника. В результаті таких дій, філії "ЦЗВ" ПАТ "Укрзалізниця" завдано 93,28 млн грн збитків. Слідство з’ясувало, що незаконно отримані кошти учасники корупційної схеми розподілили між собою", – йдеться у повідомленні пресслужби НАБУ.
Технопарк у Львові (серед підозрюваних Андрій Садовий)
Щодо технопарку ЛМР триває досудове розслідування, вручено ряд підозр.
"У 2015 році до правоохоронних органів звернулись понад 60 громадян із заявами про незаконне відчуження належної їм землі. Під час розслідування цих фактів встановлено та підтверджено висновками експертів і спеціалістів, що дійсно понад 23,49 га земель були продані за договором купівлі-продажу посадовими особами Львівської міської ради в порушення вимог чинного законодавства без аукціону за заниженою вартістю, як землі промисловості.
Крім того, з’ясувалося, що продана земельна ділянка взагалі не належить територіальній громаді міста Львова, а фактично належить до земель Рясне-Руської сільської ради Львівської області, як земля сільськогосподарського призначення. Наразі посадовцям інкриміновано вчинення корупційного злочину, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України, тобто організація зловживання та зловживання владою або службовим становищем, а саме умисне в інтересах третіх осіб використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, за попередньою змовою групою осіб, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам", – йдеться у повідомленні САП.
Тоді Андрію Садовому та ще кільком чиновникам ЛМР було оголошено підозру та обрано запобіжний захід. Спочатку йшлося про заставу, але згодом це рішення ВАКС змінив на особисті зобов’язання.
Подвійний хабар для судді Турківського районного суду
Унікальною є справа щодо судді Турківського районного суду, якого вдруге НАБУ обвинувачує в отриманні неправомірної вигоди (ч. 3 ст. 368 КК України). При цьому, відносно обвинуваченого вже здійснювалося досудове розслідування у кримінальному провадженні щодо отримання ним неправомірної вигоди у 2018 році. Зараз ці справи об’єднано в одну і відбувається судовий процес. Що ще цікаво, на момент другого викриття він був відсторонений від роботи, але виконував обов’язки голови суду.
Звісно, корупція у судах – особливо небезпечна, оскільки забирає у громадян відчуття справедливості, руйнує довіру до судової системи та підриває авторитет держави.
НАБУ та САП за весь період роботи скерувало до суду обвинувальні акти відносно 50 суддів! Лише цього півріччя у межах нашої юрисдикції було вручено підозри 3 суддям з Рівненської, Львівської та Закарпатської областей.
Відзначимо, суддя Турківського суду, якого двічі затримували антикорупційні органи виявився Лука Кріль. Йому у травні цього року обрано запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту і зобов’язання носити електронний браслет.
Укравтодор, Новак, Онур
Ще одна велика та унікальна справа, яка опосередковано стосується також Львова, це викриття спільною слідчою групою НАБУ, САП, Центрального антикорупційного бюро Польщі та Окружної прокуратури міста Варшави злочинної групи, що за версією слідства включає, зокрема, і колишнього керівника Укравтодору. Вручено підозри п’яти особам, громадянам Польщі, України та ще однієї держави. Загальна сума, яку злочинна група використала як привід для отримання неправомірної вигоди від компаній у сфері дорожнього господарства, перевищує 270 млн євро. Одному з фігурантів справи вручили підозру зокрема тут у Львові.
Йдеться про компанію "Онур", яка активно долучилася до ремонту українських доріг саме на Львівщині напередодні Євро 2012, а зараз виконує роботи по цілій Україні. Відразу після обшуків вони опублікували офіційний пресреліз:
"Компанії Onur Group Ukraine категорично заперечує будь-яку свою участь у корупційних схемах, у т.ч. пов’язаних із затриманням в Польщі Славоміра Новака".
Як зазначають правоохоронці, це "перший в історії України випадок, коли особливо тяжкий корупційний злочин викрито зусиллями міжнародної спільної слідчої групи".
Польська та українська сторона розпочали його автономно із вересня 2019 року. Після того, як це з’ясувалося, в листопаді 2019 року створено спільну слідчу групу, до складу якої від України увійшли детективи НАБУ та прокурори САП, від Польщі – працівники Центрального антикорупційного бюро та Окружної прокуратури міста Варшави. Координація дій обох сторін відбувалась за участі Євроюсту. Викриття злочинної групи та спільна операція відбулися 20 липня 2020 року.
"Брусниця" для Голова Чернівецької облради
У липні 2019 року Голову Чернівецької обласної ради запідозрили в тому, що він отримав неправомірну вигоду у розмірі 400 тис. доларів за сприяння у передачі в оренду на користь третьої особи оздоровчого комплексу "Брусниця". Він відсторонений від посади, досудове розслідування триває. Було сплачено заставу більше ніж 10 млн грн.
Особлива цікавість справи у тому, що детективи задокументувати і викрити не лише того, хто за версією слідства, отримував хабар, але й того, хто давав його.
"За даними слідства, голова Чернівецької обласної ради у липні 2019 року висловив прохання одному з підприємців Чернівецької області надати йому 400 тис. дол. США неправомірної вигоди за сприяння у передачі в оренду оздоровчого комплексу. Слідство задокументувало, що впродовж серпня-жовтня 2019 року голова Чернівецької облради одержав від підприємця частину коштів у розмірі 180 тис. дол. США.
4 лютого 2020 року за матеріалами Національного бюро САП повідомила про підозру голові Чернівецької обласної ради у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 368 Кримінального кодексу України ("Прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою"). Також детективи НАБУ повідомили про підозру приватному підприємцю у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 369 КК України ("Пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди службовій особі")", – йдеться у матеріалах справи.
Ще цікавою є справа екскерівника Західного міжрегіонального управління з питань виконання покарань та пробації. Його викрито на вчиненні кримінального корупційного правопорушення, вручено підозру, триває слідство.
Йдеться про Михайла Дзюдзя, якого НАБУ та САП 11 березня цього року викрили та підозрюють у вимаганні та одержанні неправомірної вигоди:
"Слідство має докази, що посадовець вимагав і щомісячно отримував від підпорядкованих йому керівників установ виконання покарань неправомірну вигоду. Йшлося про те, що натомість Західне міжрегіональне управління не перевірятиме дотримання режиму відбування покарань ув’язненими та не здійснюватиме заходи контролю господарської діяльності у підпорядкованих установах виконання покарань".
Варто зауважити, що у справах про які ми сьогодні говорили поки немає вироків, які б набрали законної сили, отож, відповідно до частини першої статті 62 Конституції України, особи вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.
Україно-польський превентивний проєкт на 100 млн євро
Ще один проєкт, про який хочу розповісти – це моніторинг кредиту у розмірі 100 млн євро, які уряд Польщі виділив на реконструкцію митної інфраструктури у Львівській та Волинській області. Ми вже давніше 22 вересня 2017 року підписали угоду з антикорупційним бюро Польщі і спільно, в межах нашої компетенції, моніторимо витрачання цих коштів. І це чудова ілюстрація того, що важливою складовою нашої роботи також є превенція, запобігання корупційним правопорушенням. Декілька місяців тому почали виділяти кошти на цей проєкт і ми взялися до роботи. Тому, користуючись нагодою, вкотре звертаємось до громадян і медіа: якщо ви бачите, що у цих тендерах перемагають сумнівні компанії, якщо виявили там порушення – повідомляйте і ми разом зможемо завадити корупції на початковому етапі.
Кошти цього проекту, було розблоковано 29 квітня цього року, коли Уряд погодив внесення змін до Податкового та Митного кодексів України. Йдеться про кредит 100 млн євро від Республіки Польща, залучений під 0,15% річних на 30 років.У рамках кредиту, 25 млн євро скеровується на облаштування пунктів пропуску у Краківці, Шегинях та Раві-Руській, 68 млн євро – на реконструкції шести доріг прикордонної інфраструктури у Львівській та Волинській областях та ще 7 млн євро – для потреб Державної прикордонної служби України.
Він набрав чинності ще у квітні 2016 року, проте через складнощі з виконанням польськими контрактів, досі не був доступний.
І під кінець нашої розмови хочу привітати вас з переїздом у нове приміщення. Як вам вдалося його отримати і на яких умовах перебуваєте тут?
Пошук відповідного приміщення для розташування теруправління НАБУ було одним з перших та головних завдань, яке постало переді мною, як його керівником ще у 2016 році. Тоді нам пропонували деякі будівлі, але вони переважно були у такому стані, що вимагали величезних капіталовкладень. І було прийнято рішення орендувати частину п’ятого поверху у приміщенні Нацбанку на вулиці Коперника, 4.
В той же час, для ефективного виконання завдань, забезпечення належних умов праці працівників управління та достатнього рівня збереження інформації, ми продовжували шукати окрему будівлю з прибудинковою територією для службового транспорту.
У 2017 році я отримав інформацію, що будівля, яка була на балансі концерну "Військторгсервіс" планують передати в оренду. Ми звернулися до Міністерства оборони України з проханням передати її нам. Відверто скажу, що процес був тривалим та непростим, однак у кінці 2017 року, нам вдалося досягти згоди і було укладено договір оренди з Фондом держмайна у Львівській області. Паралельно ми не полишали спроби отримати згоду від Міністерства оборони на передачу будівлі в оперативне управління Національного бюро – і врешті отримали її в середині 2019 року розпорядженням Кабінету міністрів України.
На початку 2018 року розпочато процес капітального ремонту приміщень, починаючи із замовлення проєкту ремонту, проходження експертизи, проведення самого ремонту тощо.
Відзначу, що за результатами торгів для проведення ремонту було укладено договір з підрядником на загальну суму понад 8 млн гривень. Однак у співпраці з виконавцями робіт нам вдалося скоротити витрати до 6 млн грн.
І от з 01 січня 2020 року, після завершення всіх ремонтних робіт, Львівське територіальне управління розпочало роботу в новому приміщенні.
Безумовно, що без підтримки керівництва НАБУ нам би цього не вдалось. Для ефективної роботи є дуже важливим, коли тебе чує керівництво і підтримує. У нас ініціатива вітається. На даний час, наші інші теруправління в Одесі та Харкові також працюють над отриманням власних приміщень приміщеннями.