Понад 49 млн дол. США збитків через недоотримані портові збори
За даними слідства, у липні 2015 року тогочасний міністр інфраструктури спільно зі своїм першим заступником (на той час також головою Тарифної ради Мінінфраструктури) забезпечили прийняття наказу, за яким корабельний збір із суден в морському порту «Південний» разом із ДП «АМПУ» почали стягувати й приватні компанії (у пропорції 50:50).
Тоді як за законом стягнення такого збору є виключною прерогативою держпідприємства як користувача акваторії порту, що належить державі.
Крім того, наказ ухвалили без належного економічного обґрунтування і всупереч зауваженням департаменту економіки та фінансів Мінінфраструктури та ДП «АМПУ». При цьому одним із бенефіціарних власників згаданих приватних компаній виявилася особа, яку НАБУ і САП підозрюють у корупції в ПАТ «ДПЗКУ» і яка перебуває в розшуку та під санкціями РНБО.
Унаслідок дії наказу державне підприємство протягом 2015-2023 років зазнало збитків на понад 49 млн дол. США.
У липні 2024 року обвинувальний акт скерували до суду.
Реєстрація справи в ЄРДР та початок розслідування
Завершення розслідування
Початок підготовчого засідання
Притягнуто до відповідальності: 2 обвинувачених*
- міністр інфраструктури України;
- перший заступник міністра інфраструктури України.
* посади вказані на момент вчинення злочину
Застереження. Відповідно до частини першої статті 62 Конституції України особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.