Понад 49 млн дол. США збитків через недоотримані портові збори

За даними слідства, у липні 2015 року тогочасний міністр інфраструктури спільно зі своїм першим заступником (на той час також головою Тарифної ради Мінінфраструктури) забезпечили прийняття наказу, за яким корабельний збір із суден в морському порту «Південний» разом із ДП «АМПУ» почали стягувати й приватні компанії (у пропорції 50:50).

Тоді як за законом стягнення такого збору є виключною прерогативою держпідприємства як користувача акваторії порту, що належить державі.

Крім того, наказ ухвалили без належного економічного обґрунтування і всупереч зауваженням департаменту економіки та фінансів Мінінфраструктури та ДП «АМПУ». При цьому одним із бенефіціарних власників згаданих приватних компаній виявилася особа, яку НАБУ і САП підозрюють у корупції в ПАТ «ДПЗКУ» і яка перебуває в розшуку та під санкціями РНБО.

Унаслідок дії наказу державне підприємство протягом 2015-2023 років зазнало збитків на понад 49 млн дол. США.

У липні 2024 року обвинувальний акт скерували до суду.

11.07.2016

Реєстрація справи в ЄРДР та початок розслідування

22.02.2023

Повідомлення про підозру

08.08.2023

Завершення розслідування

24.07.2024

Скерування справи до суду

15.08.2024

Початок підготовчого засідання

10.02.2025

Початок розгляду справи по суті

15.10.2025

Ухвалення виправдовувального вироку

Притягнуто до відповідальності: 2 обвинувачених*

  • міністр інфраструктури України;
  • перший заступник міністра інфраструктури України.

* посади вказані на момент вчинення злочину

Застереження. Відповідно до частини першої статті 62 Конституції України особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.