Першому заступнику Голови Служби безпеки України підготовлено повідомлення про підозру у незаконному збагаченні
У відповідь на запити ЗМІ та з огляду на суспільний резонанс роз’яснюємо позицію Національного бюро щодо підготовки повідомлення про підозру за фактом можливого незаконного збагачення першого заступника Голови – начальника Головного управління по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Служби безпеки України.
НАБУ змушене вдатися до таких дій, оскільки відомості, що становлять таємницю слідства, з невідомих для Національного бюро причин набули розголосу та були отримані службовою особою СБУ, законність дій якої перевіряється детективами під час зазначеного досудового розслідування. За дивним збігом обставин це сталося практично одразу після направлення відповідних процесуальних документів на погодження до Спеціалізованої антикорупційної прокуратури.
Отже, під час досудового розслідування детективи НАБУ встановили, що в період із 26.04.2015 (з часу набрання чинності змін до ст.368-2 Кримінального кодексу України «Незаконне збагачення» в редакції Законів № 1698-VII від 14.10. 2014, № 198-VIII від 12.02.2015) по 31.12.2016 високопосадовець СБУ набув у спільну власність активи та здійснив витрати на суму щонайменше 6,4 млн грн. З-поміж іншого, йдеться про новий позашляховик Land Rover Range Rover Sport, 2015 року випуску, автомобіль MERCEDES-BENZ V250 2016 року випуску, земельні ділянки в передмісті Києва площею 0,1011 га та 0,1072 га, квартиру, поруч з зазначеними земельними ділянками.
Водночас, офіційний дохід першого заступника керівника СБУ та членів його родини в період з 25.04.2015 по 31.12.2016 становив 2,6 млн грн, в тому числі з урахуванням продажу попередньо придбаного автомобіля JEEP GRAND CHEROKKE 4WD.
Відтак, за версією слідства, високопосадовець СБУ в період з 26.04.2015 по 31.12.2016, не маючи попередньо отриманих доходів, які б дозволяли йому в подальшому заощадити грошові кошти для набуття активів у значному розмірі, придбав та забезпечив реєстрацію на членів своєї сім’ї активів на загальну суму щонайменше 3,76 млн грн, законність підстав набуття яких не підтверджено доказами. Тим самим він вчинив, за версією слідства, тяжкий корупційний злочин, передбачений ч. 3 ст. 368-2 КК України.
Під час досудового розслідування детективи НАБУ проаналізували також доходи та видатки високопосадовця СБУ за весь час його трудової діяльності, аби визначити, чи мав він та члени його родини можливості накопичити заощадження для придбання активів в подальшому.
За даними слідства, ця службова особа, яка з 1994 року і дотепер проходить військову службу в органах Служби безпеки України, у період з 01.01.1999 по 25.04.2015 отримала разом із особою, з якою має спільний з 2011 року побут, сукупний дохід в розмірі близько 2,8 млн грн. Тоді як витрати у цей же період становили щонайменше 4,83 млн грн, з яких 4,1 млн грн витрачено на придбання рухомого майна, зокрема нових автомобілів Toyota Venza, Toyota Siena, Porche Cayenne, TOYOTA HIGHLANDER, JEEP GRAND CHEROKKE 4WD, Volkswagen Multivan та MAZDA CX-5 2,2 L Diesel 6AT, 4 WD.
Відтак, станом на 26.04.2015 ні у вказаного високопосадовця СБУ, ні в особи, з якою вони проживали однією сім’єю з сумісними малолітніми дітьми, не було офіційних доходів, які б дозволили їм заощадити грошові кошти для подальшого набуття активів у значному розмірі.
Зазначені факти детективи НАБУ виклали у повідомленні про підозру першому заступнику Голови СБУ у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.368-2 Кримінального кодексу України, яку 7 вересня 2018 року направили на погодження прокурорам Спеціалізованої антикорупційної прокуратури.
Зазначимо, що діяння, які інкримінуються в повідомленнях про підозру міністру інфраструктури України та першому заступнику СБ України, а також зібрані у кримінальних провадженнях докази є загалом ідентичними, сподіваємось на продовження прийняття прокурорами Спеціалізованої антикорупційної прокуратури об’єктивних процесуальних рішень.
Інфографіка у кращій якості: https://www.flickr.com/photos/nab_ukr/43951930754/
Застереження. Відповідно до частини першої статті 62 Конституції України особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.