Підстави для перегляду підслідності злочинів відсутні
Ідея ревізувати Кримінальний процесуальний кодекс України в частині надання Генеральному прокурору право визначати підслідність злочинів знизить ефективність боротьби з корупцією та може зашкодити міжнародному іміджу України.
Чинне законодавство чітко обумовлює, які правопорушення має розслідувати Національне антикорупційне бюро. Запропоновані ймовірні зміни до КПК України, висвітлені в засобах масової інформації з посиланням на Генерального прокурора, замість злагодженої роботи правоохоронних органів із викриття фактів корупції, можуть призвести до хаосу.
Наразі, якщо оперативні підрозділи будь-якого правоохоронного органу виявляють ознаки правопорушення, вони зобов’язані направити відповідні матеріали до того правоохоронного органу, до якого за підслідністю (відповідно до ст. 216 КПК) відноситься скоєний злочин. Відмова від цього чіткого правила на користь декларованої ідеї дозволить оперативним підрозділам всіх правоохоронних органів (ГПУ, Національної поліції, Державної фіскальної служби, СБУ) направляти матеріали щодо задокументованих злочинів, розслідування яких відносяться до компетенції НАБУ, на власний розсуд залежно від взаємин з певними слідчими підрозділами, нехтуючи вимогами підслідності.
«Це призведе до того, що правоохоронні органи замість того, щоб робити свою справу, будуть займатися тим, що активно реєструватимуть кримінальні провадження щодо міністрів та губернаторів (що є підслідністю НАБУ) заради піару», - зазначив директор Бюро Артем Ситник.
Такий підхід підриває базові засади функціонування Національного антикорупційного бюро, однією з яких є його незалежність. Нагадуємо, що НАБУ було створено на вимогу суспільства після Революції Гідності у відповідь на неспроможність правоохоронної системи побороти корупцію у владі.